تصادف اتوبوس با تریلی در کرمانشاه یک فوتی و ۱۱ مصدوم برجا گذاشت تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان
سرخط خبرها

ویدئو | صدور گذرنامه در مشهد آسان‌تر شد

  • کد خبر: ۱۲۳۳۲۳
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
ویدئو | صدور گذرنامه در مشهد آسان‌تر شد
پس از گذشت چند روز از شرایط نامناسب صدور و تمدید گذرنامه برای زائرین اربعین، پلیس گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به ساماندهی و توسعه باجه‌های دریافت مدارک و صدور گذرنامه پرداخت که این امر موجب ایجاد رضایت مردم و باعث سرعت بخشیدن به انجام مراحل مورد نظر برای دریافت گذرموقت یا تمدید گذرنامه صورت گرفت.

مهدی بی باک | شهرآرانیوز، روز گذشته پس از مراجعه به مرکز صدور گذرنامه پلیس در انتهای بلوار پیروزی مشهد با حجم زیادی از زایران اربعین حسینی مواجه شدیم که زیر آفتاب گرم تابستانی و صف‌های چند صد متری در انتظار انجام مراحل دریافت یا تمدید گذرنامه بودند. موضوعی که با نارضایتی مردم روبرو بود، اما با گذشت یک روز با مراجعه مجدد به این محل با ساماندهی و توسعه باجه‌های دریافت مدارک و صدور گذرنامه از سوی پلیس گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی مواجه شدیم. اقدامی که باعث ایجاد رضایت مردم شد و این اقدام نیز از طرفی دیگر باعث سرعت بخشیدن به انجام مراحل مورد نظر برای دریافت گذرموقت یا تمدید گذرنامه صورت می‌گرفت.

سرهنگ امید نودهی رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار داشت: تمام همکاران پای کار هستند تا بتوانیم این عملیات را به خوبی انجام دهیم. در بعضی از ادارات استان نیز مشکلاتی است که به روند صدور گذرنامه متصل می‌شود. کسی که شناسنامه آن صادر نشده است سیستم از ما اسکن شناسنامه میخواهد.

وی گفت: کارت ملی و شناسنامه را سیستم از ما میخواهد و این‌ها چیزی نیست که ما بتوانیم صادر کنیم. از مردم تقاضا داریم با مدارک کامل بیایند و علی رغم اینکه در رسانه‌ها اطلاع رسانی شده وبه مردم اعلام شده که چه مدارکی مورد نیاز است، اما برخی مردم متاسفانه با مدارک ناقص به پلیس مراجعه می‌کنند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه بخش عظیمی از اتباع کشور در استان خراسان رضوی هستند و قصد زیارت عتبات را دارند، گفت: بخشی از اتباع دارای کارت پناهندگی هستند که اقدامات آن‌ها در دفاتر کفالت با همکاری اداره کل اتباع در حال انجام است و بخش دیگر افرادی هستند که هیچ مدرکی ندارند و بخش سوم نیز افرادی هستند که دارای اقامت و گذرنامه‌های افغانستانی یا پاکستانی هستند که روادید خروج مراجعت صادر می‌شود و بخش آخر اتباعی هستند که به صورت ترانزیت از کشور افغانستان وارد می‌شوند که برآورد می‌کنیم نسبت به سال ۹۸ پنجاه درصد افزایش داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی‌نژاد، معاون زیارت استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در بازدید سرزده از پلیس گذرنامه و مراحل صدور یا تمدید گذرموقت یا گذرنامه در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه امسال پیش‌بینی شده است پنج میلیون نفر از مردم توفیق زیارت و شرکت در راهپیمایی اربعین را داشته باشند، حجم استقبال در بخش‌های مختلف چشمگیری خواهد بود.

به گفته وی، همان‌طور که داشتن گذرنامه شرط تردد اعلام شده است، از ابتدای هفته در مشهد مراجعات زیادی برای دریافت گذر موقت و تمدید گذرنامه شاهد بودیم.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: روزانه چهار تا پنج هزار نفر مراجعه‌کننده داریم و ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مدیریت گذرنامه برای این جمعیت نبود. جای تشکر از پلیس دارد که سالن ورزشی را برای انجام این کار تجهیز کرد، نیروها را افزایش داد و اختیاراتی از تهران به مشهد داده شد و این کار با سرعت عمل پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه سایر تمهیدات در بخش‌های مختلف توسط ستاد اربعین درحال پیگیری است، به زائران توصیه کرد: زائران به‌موقع و با اطلاعات کامل مراجعه کنند. از مبادی مختلف مانند رسانه‌ها و سایت پلیس گذرنامه کسب اطلاعات کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->